Річний звіт про діяльність ДНЗ

Звіт роботи керівника

закладу дошкільної освіти № 23 «Теремок»

за 2020-2021 навчальний рік

 

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 р. № 55  керівник закладу освіти в кінці навчального року звітує про роботу  на протязі 2020-2021 року.

Завершився дуже  складний рік. Поширення коронавірусної хвороби (COVID - 19) стало випробуванням для всіх жителів планети, і для громадян України теж. Суттєво змінив цей рік і діяльність освітньої галузі загалом, зокрема  й дошкільної. Ми навчалися працювати дистанційно, дотримуватися суворих протиепідемічних заходів як на роботі, так і вдома. Проте не змінилися пріоритети уряду і стратегічна мета Міністерства освіти і науки України: кожна дитина повинна мати доступ до якісної дошкільної освіти.

Перш за все, робота закладу була направлена на відпрацювання та впровадження нових документів дошкільної освіти України: нової редакції Базового компонента дошкільної  освітиДержавного стандарту дошкільної освіти, Концепції розвитку дошкільної освіти, Методичних рекомендацій щодо створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі,  змін до Положення про дошкільний навчальний заклад.

Весь навчальний рік дошкільний заклад працював в умовах адаптивного карантину, строго виконуючи протиепідемічні заходи відповідно Постанові КМУ № 55 від 22 вересня 2020 року (масковий режим, використання паперових рушників, температурний скрінінг членів колективу та дітей, розроблено адаптивний графік проведення режимних моментів для дітей закладу та інше).  навчальний рік в колективі перехворіло 13 працівників, 5 груп закривали на самоізоляцію. Станом на 01.06.2021 шість працівників отримали вакцинацію.

Питання контролю за здоров’ям здобувачів освіти та працівників закладу здійснює старша медична сестра Соловйова Н.О. Також вона контролює питання харчування дітей в закладі. Адміністрація  ЗДО № 23 впроваджує  і  постійно підтримує  функціонування  принципів  системи HACCP. Наказом директора ЗДО була створена  робоча  група по впровадженню HACCP,  учасники якої підвищили свої знання під час онлайн семінарів « Впровадження системи НАССР  в закладах освіти» та отримали сертифікати.  В ході діяльності робочої групи організовані процеси  на раціональне та ефективне використання  обладнання, на зменшення загрози безпечності харчових продуктів та часткове уникнення перехресного забруднення (в наслідок розташування приміщень в закладі -  санітарна кімната знаходиться поза зоною приміщення харчоблоку). Працівниками харчоблоку організована поточність виробничих процесів  так, щоб  забезпечити їх фізичне розділення або розділення в часі. Триває постійна робота над головним завданням системи HACCP  - аналізом небезпек і проведення поетапного контролю за усіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на  склад і до моменту подачі готової страви.

Робота над впровадженням системи НАССР в закладі має наступні результати:

1.    Проводиться  маркування харчових  продуктів.

2.    Впровадженно  систему колірного кодування прибирального інвентарю.

3.    Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття  і дезінфекція).

4.    Здоров’я  та  гігієна персоналу.

5.    Контроль за шкідниками, запобігання їх  появі, засоби  профілактики та боротьби.

6.    Специфікація (вимоги) до сировини та  контроль за постачальниками.

7.    Зберігання та  транспортування продукції.

8.    Було замінені всі термометри та гігрометр на нові з повіркою.

9.    Контроль за технологічними процесами.

Харчоблок  має  необхідне приміщення, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться  в робочому  стані. Столовим та кухонним посудом забезпечений в достатній кількості. Вимоги  щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму виконуються.  Усі  продукти харчування на  продовольчу сировину отримували при наявності документів (сертифікати  якості), що  підтверджують їх безпечність  та  якість.    Постійний  контроль за якістю продуктів харчування та  готових  страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотримання термінів реалізації, виконання норм харчування здійснюється  керівником закладу, медичною  сестрою та шеф-кухарем відповідно циклограмі контрою. Також проводиться щоденний контроль за організацією харчування, ведеться огляд працівників харчоблоку на  гнійничкові захворювання, який фіксується в журналі здоров’я працівників харчоблоку.  Медичною  службою закладу проводиться постійний контроль за постачанням продуктів харчування. Протягом  року не було виявлено недоброякісних та небезпечних продуктів. Термін  реалізації визначається підприємством, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації реєструється в журналі «Журнал бракеражу сирих продуктів»,  де обов’язково фіксуються  дати та час останнього терміну реалізації. У ЗДО № 23 видача готових страв на групи здійснюється лише після зняття проби медичною  сестрою та відповідно до часу, визначеного  графіком видачі їжі, де також фіксується в журналі «Журнал  бракеражу готової  продукції». 

З січня 2021 року  було збільшено суму коштів на харчування та впроваджено двотижневого меню єдиного зразка, що вплинуло на його різноманітність, на покращення  якості страв та збалансованість продуктів дитячого харчування.

          З метою покращення санітарних норм приміщень харчоблоку в грудні 2020 року за бюджетні кошти ( 160 000, 00 грн  ) зроблено ремонт чотирьох службових кімнат, також придбано нове обладнання: водонагрівач, електром’ясорубка, овочерізка . За благодійні кошти придбано на харчоблок: новий стіл з нержавіючого металу, два  металевих стелажа, шафи для переодягання та зберігання прибирального інвентарю.

Одним з пріоритетів в роботі  закладу залишається надання якісного всебічного розвитку дітей та підготовки до навчання у школі. Роботу педагогів закладу координує методична служба на чолі з вихователем-методистом Шиловою Т.М. Протягом  минулого навчальному року  педколектив працював над проблемною темою: «Екологія емоційно-психічного здоров’я у системі взаємодії дорослих і дітей» та вирішував наступні річні завдання:

1.      Створити Програму розвитку закладу на 2021-2024 роки.

2. Удосконалити мовленнєву компетентність дошкільників у процесі організації інтегрованих занять.

               3. Актуалізувати проблему трудового виховання як засіб ранньої соціалізації дітей.

          Для успішної та ефективної методичної роботи була розроблена нова структура роботи, в зміст якої увійшли три складові: «Платформа Метод», «Освіторія «Хвиля», «Освіторія АПгрейд». Кожна складова містила заходи, які направлені на підвищення професійних знань, вмінь та навичок педагогів.

          Також на протязі року працював консультативно-практичний центр «Плекаймо рідну мову», керівник якого вихователь Суслова О.Й. надавала теоретичні знання, направлені на впровадження в роботу змін Українського правопису, та вправляла педагогів в практичних завданнях, щодо правильного застосування цих знань.

          Розуміючи одну з основних вимог сучасності – володіння комп’ютерною грамотністю та навиками роботи з ПК, вихователем-методистом була організована  «Абетка ПК» для педагогів, заняття якої направлені на підвищення практичних вмінь в роботі з ПК, були надані рекомендації щодо роботи дистанційно. Продовження роботи над цим курсом планується і в наступному навчальному році.

          Для надання допомоги молодим спеціалістам працювала Школа професійного супроводу «Педагогічна скриня», в роботі якої  досвідчені педагоги надавали теоретичний та практичний супровід молодим вихователям.

          На протязі року всі педагоги закладу були активними учасниками он-лайн навчання на вебінарах МСFRа, знайомилися з Новою редакцією Базового компонента  дошкільної освіти, підвищували свої знання під час роботи в ЗУМі з методистом НМЦ Романюк І.А. та педагогами міста.

          Коротко проаналізуємо методичну роботу закладу над вирішенням річних завдань. З метою вирішення І завдання щодо створення Програми розвитку ЗДО була створена робоча група, учасниками якої стали як представники колективу, так і представники батьківського комітету. Розуміючи всю важливість цього документу в подальшій роботі закладу та в зв’язку з отриманням «Методичних рекомендацій по створенню внутрішньої системи забезпечення якості освіти» в закладі, робота творчої групи над Стратегією закладу була продовжена до кінця навчального року, що дало змогу внести в структуру та зміст цього документу певні актуальні та необхідні зміни, враховуючи вимоги часу та зміни в розвитку дошкільної освіти.

Для впровадження внутрішньої системи якості освіти в закладі створена творча група з досвідчених та кваліфікованих педагогів. План роботи групи

визначав ряд  заходів:

-       участь у вебінарах від МСFRа  та Служби якості освіти про особливості, структуру, етапи впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі;

-       створення Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі;

-       апробація цього Положення, виявлення та заміна певних пунктів;

-       затвердження Положення про ВСЗЯО на педагогічній раді закладу.

          Під час вирішення інших двох завдань методичною службою закладу було проведено ряд заходів та форм роботи: консультації, семінари-практикуми, тренінги, методичні консиліуми, Школи творчої самореалізації, в ході якої педагоги демонстрували свою професійні вміння роботи з дітьми під час організації мовленнєво-комунікативної та трудової діяльності.

Підводячи підсумки методичної роботи за рік, відмічається що у ЗДО створено умови для постійного підвищення кваліфікаційного рівня, педагогічної майстерності, розвитку творчого потенціалу кожного вихователя через різноманітні форми навчання. Безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів ЗДО відбуваються завдяки курсовій перепідготовці при МОІППО. Так, в цьому навчальному році курси підвищення кваліфікації пройшли вихователь-методист Шилова Т.М., вихователь Кулай О.М., модульне навчання отримали вихователі Чечельницька К.М., Галдун І.В.

Відповідно  Плану  роботи ЗДО була проведена атестація педагогічних працівників, під час якої атестовано одного  педагога – музичного керівника Павлюк .В. За результатами атестації:

Павлюк М.В..– відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «вихователь-методист».

Протягом навчального року роботу закладу оцінювали батьки наших вихованців. Одним із пунктів анкетування батьків були питання оцінки роботи колективу взагалі, взаємовідношень дітей з вихователями та питання допомоги спеціалістів у вихованні дітей. В цілому оцінка роботи закладу оцінена «Добре», батьки готові приймати участь в різних формах роботи, пов’язаних з вихованням дітей, але короткочасних та цікавих, також є потреба в консультаціях різних спеціалістів закладу. Найбільш частішою пропозицією від батьків є  необхідність поглиблення роботи в системі «педагоги-батьки-діти», яка була б направлена на реалізацію актуального питання - формування соціального досвіду дітей.

Загалом педагогічну роботу здійснює сталий колектив, в якому 61% педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, 5,6% - спеціалісти ІІ категорії, інші 33,4% - спеціалісти, серед яких 5,6% - мають звання «вихователь-методист». 82% педагогів мають стаж роботи більше 15 років.

Освітній процес процес педагоги здійснюють за програмою розвитку і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина» і забезпечують якісну підготовку дітей до школи. Так, за результатами моніторингу: достатній рівень готовності - 35%,  середній  рівень– 65%.

Аналіз виконання методичної роботи за минулий рік показав, що педагоги  плідно працювали над виконанням поставлених завдань і значно підвищили рівень розвитку компетенцій дітей відповідно до вимог програми, а саме: в молодшій групі показник розвитку збільшився в середньому на 26%, в середній групі – на17%, в логопедичній групі – на 11%.

Для успішного розвитку дітей та надання необхідної допомоги в закладі працює практичний психолог Сірканець Л.І. В цьому навчальному році продовжувала працювати над проблемою збереження психічного здоров’я учасників освітнього процесу вирішуючи основне завдання: формувати у педагогів, помічників вихователів вміння аналізувати та контролювати власні негативні прояви. Також здійснювалась  робота з дітьми та батьками, яка була направлена на емоційні та поведінкові прояви дітей, на проблеми психічного здоров’я дітей на сучасному етапі, на ефективну підготовку дітей до школи, на використання ефективних методів і прийомів при адаптації дітей до умов дошкільного закладу, на прийоми побудови спілкування педагогів  з батьками з метою знаходження порозуміння. Практичним психологом  на початку та в кінці року здійснювалось психологічна діагностика дітей середнього та старшого дошкільного віку з метою покращення розвитку всіх психічних процесів.

Ще однією важливою складовою ефективної роботи закладу є покращення матеріально-технічної бази та освітнього середовища. За бюджетні кошти в закладі встановлено відеоспостереження, придбано протипожежне обладнання та постільна білизна в кількості 30 комплектів, дитячі стільці в кількості 35 штук, зроблено ремонт 4-ох службових приміщень та придбано нове обладнання на харчоблоці, були надані миючі та дезінфікуючі засоби, папір для друку.

За благодійні батьківські кошти значно поліпшилося освітнє середовище в усіх вікових групах: нові дидактичні ігри для діяльності за напрямами БКДО, іграшки, конструктори, спортивне обладнання, демонстраційний матеріал, придбані матеріали для художньо-продуктивної та самостійної діяльності дітей.

На майданчиках старшої та середньої груп встановлені нові пісочниці, альтанка, нестандартне спортивне обладнання.

Дошкільний заклад буде і надалі працювати над якістю освіти в садочку, генеруючи поважне ставлення до кожної дитини та створення комфортних умов в закладі для всіх видів діяльності.

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий